Ultimele statistici referitoare la starea economiei din zona euro îi îngrijorează pe liderii europeni, dar şi pe investitori. Consumatorii europeni şi-au redus drastic cheltuielile, iar firmele şi-au amânat noile investiţii pe fondul celei mai grave recesiuni economice din ultimele decenii. Luna februarie a adus noi veşti negative pentru economia europeană. Industriile de prelucrare şi de servicii s-au contractat până la un minim istoric.
Indicele care măsoară activitatea desfăşurată de cele două industrii a scăzut, luna aceasta, la 36,2, de la nivelul de 38,3 înregistrat în ianuarie, conform datelor deţinute de Markit Economics.
„Datele pentru zona euro sunt groaznice, dezamăgitoare şi îngrijorătoare“, a afirmat economistul Howard Archer de la IHS Global Insight, citat de AFP.
Producţia de automobile din Marea Britanie a scăzut cu 60% în luna ianuarie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Protecţionismul este încă un pericol
Nici industria auto din Suedia nu a scăpat fără să resimtă efectele crizei financiare. Producătorul de maşini Saab, o subsidiară a gigantului american General Motors (GM), a cerut 590 milioane dolari de la guvernul suedez pentru a scăpa de faliment.
Şi constructorul german de automobile Opel, tot o subsidiară a GM, are nevoie de mai multe garanţii din partea statului pentru a obţine noi lichidităţi. Oficialii G-20 s-au întâlnit ieri pentru a discuta de urgenţă noi soluţii de stopare a crizei financiare care ameninţă din ce în ce mai mult economia europeană.
Preşedintele Băncii Centrale Europene, Jean-Claude Trichet, a declarat că instituţia pe care o conduce ar putea reduce dobânda de referinţă la un nou minim istoric, luna aceasta. Economiştii citaţi de Bloomberg se aşteapă la un nivel de 1,5%.
Deşi se doreşte o reacţie uniformă