Cel mai puternic declin, 71,6%, s-a înregistrat la autobuze, iar cea mai mică scădere, de 63,9%, au avut-o autoturismele. Românii sunt mai reticenţi în privinţa cheltuielilor.
Vânzările de autovehicule noi din România au căzut cu 65% în prima lună a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, la 8.187 de unităţi, cel mai puternic declin fiind înregistrat de segmentul autobuzelor, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În prima lună din 2008 au fost comercializate în total 23.369 de unităţi (automobile, vehicule comerciale şi autobuze).
Scăderea pieţei, atât anul trecut, cât şi în ianuarie, are ca principală cauză criza financiară, care a condus la un acces mai dificil la credite, precum şi la reţinerea consumatorilor în a cheltui. De asemenea, clienţii au intrat într-o stare de aşteptare, până la începerea programului „Rabla“.
Segmentul autoturismelor a raportat cea mai mică scădere faţă de celelalte categorii de autovehicule, de 63,9%, de la 19.712 unităţi în prima lună a anului trecut, la 7.110.
Vânzările de vehicule comerciale au avut un declin de 70,5%, de la 3.453 de unităţi la 1.019, în timp ce livrările de autobuze au căzut cel mai puternic, cu 71,6%, de la 204 la 58 de unităţi.
Dacia a rămas cea mai comercializată maşină
Clasamentul mărcilor de autoturisme, în funcţie de numărul de maşini livrate în ianuarie, este în continuare condus de Dacia (1.645 de unităţi), urmată de Volkswagen (918) şi de Hyundai (639).
Cota de piaţă a Dacia a scăzut cu 6,6 puncte procentuale, la 23,1%, în timp ce Volkswagen a urcat cu 5,7 puncte, la 12,9%, iar Hyundai a crescut cu 6,2 puncte, la 9%, după prima lună a acestui an.
Pe poziţia a patra se află Renault, cu 570 de unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 8%. Astfel, vânzările constructorului francez au avut o scădere d