Hotelierul cu cele mai multe camere de pe piaţa românească nu are în plan vânzarea unor active. Omul de afaceri estimează o scădere cu până la 5% a gradului de ocupare în cele 26 de hoteluri pe care le deţine. După părerea dumneavoastră, care va fi evoluţia pieţei hoteliere în acest an, la nivelul Capitalei şi în ţară?
Acest an va fi pentru piaţa hotelieră foarte dificil. - Activitatea hotelieră nu va parcurge un drum izolat, ci se va alinia la o întreagă evoluţie negativă a crizei economice, atât în lume, cât şi, cu siguranţă, în România. Această evoluţie va fi valabilă atât pentru hotelierii din Capitală, cât şi pentru cei din provincie.
Credeţi că vor fi amânate proiecte planificate pentru acest an? Care va fi strategia pe care o veţi adopta în această privinţă?
Cu certitudine, aş spune sută la sută din proiectele noi planificate vor fi amânate în întreaga ţară. Dacă veniturile din acest an vor fi diminuate din cauza circulaţiei turistice mai reduse, hotelierii nu vor mai dispune de fonduri ca în anii trecuţi, motiv pentru care se va investi numai atât cât se va putea şi unde va fi disponibil, fără a mai putea apela ca până în prezent la împrumuri bancare. În ceea ce priveşte drumul pe care îl va parcurge lanţul hotelier Unita Turism, obiectivul nostru este de a termina numai proiectele începute pentru a le putea da în folosinţă, fără a începe investiţii noi.
Aţi lua în considerare vânzarea unor active în acest an?
Nu este un moment prielnic pentru vânzarea activelor, deoarece în ultimele şase luni valoarea lor a scăzut cu circa 30-50% şi numai cei care au datorii pe care nu le pot achita sau cei disperaţi sunt nevoiţi să vândă.
Şi touşi, este mai bine să investeşti în perioada de criză pentru a creşte după sau să opreşti investiţiile pentru a păstra nivelul lichidităţilor?