Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului Lafarge, si-a bugetat pentru anul acesta o crestere de 2-7% a cifrei de afaceri, pana la circa 387-406 mil. euro, reducandu-si ritmul de crestere de sase ori fata de anul 2008, cand vanzarile au crescut cu 28,9%.
"Estimarea noastra pentru vanzarile de ciment este de crestere de 2-7%. In ianuarie si februarie vanzarile au fost mai slabe ca in 2008, partial din cauza vremii proaste, partial din lipsa de finantare pe piata, fara sa putem inca analiza cu precizie efectul fiecarei cauze. Evolutia pietei pentru restul anului este deosebit de incerta. O sa revizuim previziunile noastre in cadrul ciclului de management", a declarat pentru ZF Phillipe Platon, directorul financiar al Lafarge Ciment.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,39 mld. lei (380 mil. euro), in crestere cu 28,9% fata de anul precedent, datorita cresterii preturilor si avansului in volum al vanzarilor. Astfel, potrivit raportului anual, cresterea in volum a fost de circa 13,7%, in timp ce majorarea preturilor a fost de circa 15,2%. "Aproape jumatate din aceasta crestere vine din majorarea volumelor de vanzare. Restul vine din alte efecte, inclusiv pret de vanzare, rata de schimb si transport facturat", spune Platon.
Potrivit raportului anual, vanzarile de pe piata romaneasca au inregistrat o usoara descrestere in semestrul al doilea, cu influente mai puternice in ultimul trimestru. In plus, fluctuatiile de curs au avut o influenta negativa asupra veniturilor.
Compania si-a mentinut in 2008 marja operationala de 40%, in aceste conditii profitul net urcand cu 15%, pana la circa 152 mil. euro.
Lafarge Ciment a anuntat deja ca va amana cu un an finalizarea programului de investitii in valoare de 90 mil. euro, pe fondul unei cresteri reduse a consumului de ciment fata de momentul inceperii investitiilor in 2008. To