Desi o serie de mijloace de transport in comun din Timisoara au ajuns sa aiba mai mult decat un grafic aproximativ, unii soferi ai R.A.T.T. isi bat joc de programul pe care il au, marindu-si pauza cu "tigara de dupa".
Ce l-ar putea face pe un sofer R.A.T.T. sa ajunga mai repede? Poate, dorinta de a termina toata cursa mai repede si de a avea o pauza mai mare intre curse? Pare un raspuns pertinent, pentru ceea ce vine la pachet cu "ajunsul mai repede". Adica nu doar surprinderea calatorilor care erau deja in statie, ci si neplacerea celorlalti, care au crezut ca au motive de a veni atunci cand sunt prevazute sa plece acele autobuze. Pentru ca ele nu doar ajung mai repede, dar si pleaca din statii mai repede.
Cei care folosesc Expresul 1 (si, cine stie, poate nu este singurul autobuz cu program la minut, care poate sa te ia prin surprindere) s-au obisnuit cu faptul ca masina asteptata poate veni oricand, intr-un interval de vreo 20 de minute fata de ora care apare afisata in statii. Asa a fost si intr-una din serile trecute cand soferul Expresului 1, venind dinspre Gara de Nord, a ajuns si a si plecat cu noua minute mai repede din laterala Hipermarket-ului Kaufland, spre Selgros. Spunandu-i-se ca a plecat mai repede cu noua minute decat era prevazut in grafic, soferul masinii cu numarul 41642 a inceput sa vocifereze : "Ce, sa ma dau jos in fiecare statie si sa ma uit pe program? Daca am drumul liber, nu stau". Masina trebuia sa plece de la Kaufland la 21.01, dar a pornit la 20.52. Ca asta inseamna ca toti cei care au venit cu "doar" cinci minute inainte de plecarea prevazuta in grafic au ramas in zloata si cu buzele umflate, asta nu parea sa conteze pentru sofer, a carui fantezie nu batea pana acolo incat sau sa o ia mai incet intre statii sau sa isi prelungeasca opririle in statii, astfel incat sa respecte graficele afisate in statii.
Dupa terminar