Salariile pentru pozitiile de middle si top management din cadrul Teraplast Bistrita sunt mai mari decat cele din companiile care activeaza in acelasi domeniu de activitate in Bucuresti, spune Iulia Pop Oprea, director de resurse umane al producatorului de profiluri si tevi din PVC.
"Raportat la alte companii care activeaza pe aceeasi piata si au caracteristici similare cu ale noastre, salariile pentru pozitiile de middle si top management sunt mai mari", explica Iulia Pop Oprea, directorul de resurse umane al Teraplast, companie cu afaceri de 195,43 mil. lei (54 mil. euro) anul trecut. Pop face referire la studiile salariale realizate de compania de consultanta Hay Group.
Anul trecut, Teraplast a alocat mai bine de 17.700 de euro pentru programele de training ale angajatilor, iar anul acesta intentioneaza sa investeasca cu 75% mai mult in programele de formare, pana la 31.000 euro.
"In aceasta perioada, este o mare greseala sa nu investesti in oameni. Dupa parerea mea, aceasta este cea mai importanta investitie in momentul de fata. Am declansat programe de formare profesionala in concordanta cu noile realitati, precum si comunicari periodice asupra evolutiilor economico-financiare. Valoarea programului de training pentru anul 2009 a crescut cu 75% fata de anul trecut", explica Pop.
De asemenea, firma a depus pentru anul 2009 un proiect pentru accesare de finantare europeana, in valoare de 500.000 de euro, in vederea dezvoltarii capitalului uman, in principal pentru cursuri de instruire. In conditiile in care proiectul nu va fi aprobat, bugetul actual de training, de aproximativ 31.000 de euro, va fi suplimentat.
In cadrul companiei exista un departament specializat, care se ocupa cu organizarea de traininguri pe noi tehnologii. De asemenea, angajatii pot participa la specializari si conferinte interne si internationale. "In acest