Guvernul Japoniei ar putea retrage imprumutul de 300 milioane euro pe care era dispus sa il acorde Romaniei pentru construirea liniei de metrou care sa lege Bucurestiul de Aeroportul Otopeni. Decizia niponilor este motivata, pe de o parte, de faptul ca Bucurestiul nu ar mai fi eligibil pentru acest imprumut, dat fiind ca finantarea era destinata numai tarilor in curs de dezvoltare, iar Romania, dupa ce a devenit membra a Uniunii Europene, a pierdut acest statut, iar pe de alta parte, se pare ca nici nu exista vointa politica pentru realizarea proiectului.
Fiecare edil al Capitalei sau ministru al Transporturilor din ultimii doi ani a vazut in mod diferit legatura Bucuresti-Aeroportul Otopeni: Adriean Videanu ar fi vrut un metrou pana la Aeroportul "Henri Coanda", care sa plece din Piata Victoriei sau 1 Mai, Ludovic Orban a sustinut ideea transportului cu trenul pana la Otopeni, Radu Berceanu propune ruta feroviara care pleaca din Bucuresti spre Balotesti, iar Sorin Oprescu nu pare sa fie foarte interesat de conectarea Bucurestiului de principalul sau aeroport international prin intermediul metroului, el lasand de mai multe ori delegatiile japoneze sa-l astepte in zadar la primarie.
» In total, pentru legarea Capitalei de Aeroportul International "Henri Coanda" sunt patru proiecte: doua pentru metrou (cu plecare din Piata Victoriei sau 1 Mai) si doua pe calea ferata.
Decizia niponilor este motivata, pe de-o parte, pentru ca Bucurestiul nu ar mai fi eligibil pentru acest imprumut, dat fiind ca finantarea era destinata numai tarilor in curs de dezvoltare, iar Romania, dupa ce a devenit membra a UE, a pierdut acest statut, iar pe de alta parte, se pare ca nici nu exista vointa politica pentru realizarea proiectului.
In 2007, o delegatie romana din care faceau parte premierul Calin Popescu Tariceanu si ministrul Transport