Cei care inaine au ales sa urmeze cursurile unei scoli de business se afla in situatia de a descoperi efectele unuia dintre cele mai slabe semestre pentru recrutarea de pe bancile scolilor, scrie Wall Street Journal (WSJ).
Astfel, un numar tot mai redus de companii viziteaza campusurile universitare, iar cele care vin au foarte putine oferte de locuri noi de munca pentru viitorii absolventi.
Consilierii in cariera sustin ca acesta este cel mai dificil sezon prin care au trecut. Intr-un studiu realizat de MBA Career Services Council, o asociatie a consilierilor in cariera care activeaza in scolile de business, 56% dintre aceste universitati au raportat o scadere semnificativa a recrutarilor viitorilor absolventi.
Postarea anunturilor de recrutare, de obicei cuprinzatoare cand vine vorba de programe MBA, a pornit pe o panta descendenta, 70% dintre universitati admitand ca numarul anunturilor a scazut cu mai bine de 10%.
De asemenea, recrutarea pentru programe de internship este in scadere, potrivit aceluiasi studiu. Toate aceste schimbari, produse in majoritate de criza, au avut un impact negativ asupra studentilor care, in mod normal, primeau in proportie de 50% oferte pentru un job full-time dupa terminarea internship-ului.
Studiul releva ca 62% dintre universitati se asteapta ca oportunitatile de internship-uri vor continua sa scada pentru studentii masteranzi in anul intai, care isi cauta slujbe in alte domenii decat cel financiar-bancar
Rezultatele studiului efectuat in ianuarie indica o scadere mult mai pronuntata decat cea la care se asteptau universitatile la inceputul lunii octombrie. Anul trecut, de exemplu, 81% dintre absolventii Carnegie Mellon's Tepper School of Business – una dintre cele mai prestigioase scoli de business – primisera oferte de job-uri pana in luna ianuarie a acestui an. Cu toate acestea, pana acum, doar