Piata serviciilor medicale private se va apropia de 400 milioane euro sau chiar va depasi aceasta valoare, continuand sa inregistreze o crestere de 2 cifre in 2009, de 15-20%, insa usor mai temperata fata de 2008, coform reprezentantilor CMU (Centrul Medical Unirea).
La ora actuala, piata serviciilor medicale private este evaluata la aproximativ 350 milioane euro reprezentand doar 5% din totalul pietei medicale din Romania, acest fapt aratand potentialul foarte mare de crestere pe termen mediu.
CMU a raportat o crestere de 85% a incasarilor pe segmentul individual in prima parte a anului 2009, fata de aceeasi perioada a anului 2008 si de 31% fata de trimestrul al patrulea al anului trecut.
Potrivit reprezentantilor companiei, aceasta ascensiune a fost generata de investitiile realizate de CMU anul trecut pe segmentul de retail (Fee-For-Service), in deschiderea noilor capacitati de diagnosticare si tratament, precum si a Spitalului de Obstetrica Ginecologie “Regina Maria”.
Aditional segmentului de retail, CMU va continua in 2009 sa se concentreze asupra segmentului de abonamente corporate (pachete cu acces larg la servicii medicale – consultatii, investigatii, analize), unde in prima parte a anului a inregistrat vanzari duble fata de 2008. Conform oficialior companiei, anul trecut CMU a inregistrat in total un numar de 72.000 de arondati, in crestere cu 50% fata de numarul de arondati inregistrati in 2007.
„Anul aceasta business-ul nostru are doua directii strategice. Astfel, pe de o parte, dorim sa ne consolidam pozitia de lider pe segmentul corporate, unde vom continua sa inregistram o evolutie ascendenta, tendinta fiind sustinuta de cresterea numarului de companii care opteaza pentru abonamentele medicale. Pe de alta parte, dorim sa ne consolidam pozitia si pe segmentul de retail, unde am inregistrat o crestere acccelerata a incasarilor p