Marele câştigător al acestei ediţii a premiilor Oscar, „Vagabondul milionar”, este criticat pentru că exploatează clişee lacrimogene. Filmului i se prezice un viitor lipsit de „strălucire”. Sursa: Reuters
Hollywood-ul s-a îndrăgostit de Bollywood suficient cât să-i acorde cele mai râvnite distincţii ale sale. Duminică seara, la Los Angeles, „Vagabondul milionar” şi-a sporit averea încă cu opt trofee, după 4 Globuri de Aur şi 7 premii BAFTA.
Deznodământ aşteptat, după cum o indică pariurile şi sondajele despre favoriţii ediţiei cu numărul 81 a Oscarurilor, care plasau producţia britanico-indiană, aproape fără excepţie, în top. „Vagabondul milionar” şi-a adjudecat statuetele pentru Cel mai bun film, regie, imagine, scenariu adaptat, coloană sonoră, melodie, montaj şi mixaj sunet. „Victoria” acestui film întăreşte încă o dată ideea că Oscarurile sunt premii populare şi rareori ceva mai mult.
„Vagabondul milionar” are o prospeţime vizuală care le lipseşte celorlalte filme din cursă – „Frost/ Nixon”, „Strania poveste a lui Benjamin Button” (marele învins), „Milk” şi „Cititorul” – şi probabil acesta e marele atu care le-a luat ochii celor 5 810 membri votanţi ai Academiei Americane Film.
Trailer - „Vagabondul milionar”:
Trailer - „Strania poveste a lui Benjamin Button”:
”N-o să mai auzim de el”
Însă întreg scenariul are iz de telenovelă cu acţiuni pe alocuri forţate – un tânăr neşcolit care are toate răspunsurile la „Vrei să fii miliardar” e torturat de poliţia indiană, convinsă că acesta fraudează jocul - şi un final dat pe repede înainte, în care tot universul îşi revine repejor în favoarea personajului. Danny Boyle pune în acelaşi „ghiveci” (manipulator şi ieftin) toate clişeele care ar putea stoarce lacrimi de la spectatori: copii exploataţi, moarte, iub