Veniturile UPC in Romania au scazut anul trecut fata de 2007 si compania nu asteapta profit net in 2008, insa gratie serviciilor de televiziune digitala compania a reusit la inceputul acestui an sa compenseze pierderea clientilor pe televiziune analogica si sa aiba in februarie peste 1,12 milioane abonati la serviciile TV (analog si digital), peste numarul utilizatorilor TV din 2008, a declarat, marti, pentru HotNews.ro, Severina Pascu, directorul financiar al operatorului. Pentru 2009, UPC nu are siguranta inregistrarii de profit, dar asteapta cresterea atat a numarului total de clienti cat si a veniturilor.
"Nu ne asteptam sa avem profit net pe 2008, dar ce este cu adevarat important este cresterea bazei de clienti, lansarea de noi produse, faptul ca investim in continuare. Toate acestea sunt, din punct de vedere operational, mult mai relevante decat rezultatul pe termen scurt, contabil. O sa vedem daca vom avea profit net pe 2009. Vorbim de doua componente importante care alcatuiesc profitul net: de costul de finantare si de investitiile facute, ale caror rezultate nu se vad pe termen scurt. Pe telecom recuperarea investitiilor se face intr-un interval de timp intre 3-5 ani", a declarat marti, pentru HotNews.ro, Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.
UPC a reusit sa compenseze pierderile de clienti la televiziunea analogica
La sfarsitul anului trecut, numarul total de abonati ai companiei a fost de peste 1,26 milioane utilizatori, in scadere cu 23.500 de abonati fata de trimestrul trei din 2008. Operatorul avea 998.000 abonati la serviciile de televiziune analogica, in scadere cu 77.700 fata de trimestrul trei din 2008, in timp ce serviciile de televiziune digitala aveau 109.900 abonati, cu 36.600 de utilizatori peste nivelul din trimestrul anterior al anului trecut.
Cresterea s-a manifestat si pe segmentel