Sub mandatul de patru ani al lui Edwin Botterman, Heineken Romania a inregistrat o dublare a veniturilor din vanzari, si-a multiplicat profitul de noua ori si a obtinut prima crestere a cotei de piata din ultimii noua ani, dupa ce a realizat o achizitie de peste 150 de milioane de euro.
"Desigur, voi pleca din Romania cu unele regrete, dar, mai presus de orice, cu un sentiment de bucurie si de mandrie pentru ca las in urma o companie mai puternica", declara Edwin Botterman, cel care va mai conduce Heineken Romania pana la finalul lunii martie.
Edwin Botterman a venit la conducerea Heineken Romania, pe atunci Brau Union Romania, intr-un moment dificil pentru companie, in conditiile in care aceasta pierduse in doi ani aproape 5% cota de piata. In momentul in care Botterman a preluat functiile de presedinte si director executiv, Heineken detinea pe plan local o cota de piata de 27%, fata de peste 32% cat avea in 2003, sau 36% la inceputul anului 2000.
Scaderea puternica a cotelor de piata a fost condusa de scaderea vanzarilor in volum de la 4,1 milioane de hectolitri in 2003 la 3,6 milioane de hectolitri in 2004 in urma restructurarii activitatilor companiei austriece Brau Union pe plan local dupa preluarea la nivel international de catre grupul olandez Heineken. Astfel, filiala locala a grupului a fost nevoita sa renunte in 2004 la fabricile de la Reghin si Arad, cu o capacitate totala de productie de 1,2 milioane de hectolitri pe an, dupa ce in 2002 produsese cinci milioane de hectolitri.
La scurt timp dupa venirea lui Botterman la conducerea companiei, in noiembrie 2005, grupul olandez a decis sa inchida fabrica Grivita din Bucuresti. Pana anul trecut, cand Heineken a achizitionat Bere Mures, grupul olandez a detinut pe plan local patru fabrici, la Miercurea-Ciuc, Constanta, Hateg si Craiova, cu peste 1.200 de angajati.
"Filiala l