Principalele companii bucurestene de taximetrie au micsorat tarifele cu 15-20% pe fondul reducerii la jumatate a comenzilor zilnice, insa, chiar daca "roata se invarte mai mult", incasarile sunt aceleasi.
In lunile ianuarie si februarie numarul comenzilor inregistrate de dispecerate s-a redus cu 50 - 60%, iar cele mai mari companii de taxi din Capitala au redus preturile de la o medie de 1,99 lei/km la 1,5-1,6 lei/km in speranta cresterii numarului de curse.
"Cred ca o astfel de strategie este gresita. A fost ca un efect de domino. Primele firme au redus preturile si toti a trebuit sa le urmeze pentru a ramane competitivi", a declarat Vasile Stefanescu, presedintele Camerei Taximetristilor a Municipiului Bucuresti. Stefanescu detine si o companie de taximetre cu o flota de aproape 150 de automobile.
Potrivit Camerei Taximetristilor, in Bucuresti sunt inregistrate 9.500 de taximetre autorizate. Piata este controlata de cateva firme, precum Taxi 2000, Meridian Taxi, Taxi Cobalcesu, D'Artex sau Fly, care impreuna detin circa 60% din totalul taximetrelor autorizate.
"Au crezut ca daca vor reduce tariful vor avea curse mai multe, dar nu are niciun efect. Roata se invarte mai mult, dar incasarile sunt aceleasi, deci kilometri parcursi trebuie sa creasca", a adaugat Stefanescu.
Primii jucatori spun insa ca aceasta reducere a tarifelor nu poate fi mentinuta pe termen lung, iar pierderile au inceput deja sa apara.
"Am redus tariful cu 17,5%, pentru ajustarea la nivelul pietei, dar nu este o masura sustenabila. Marja in sectorul nostru este oricum mica, iar daca anul trecut am realizat targetul si chiar si profit, nu stiu daca se va intampla acest lucru si in 2009", a declarat Marian Mares, directorul general al companiei Meridian Taxi. Meridian detine o flota de circa 1.400 de taxiuri, din care 265 apartin firmei, iar restul parteneri