In ultimele sase luni scolile de business au inregistrat o scadere a numarului cererilor de inscrisi. Una dintre explicatii pentru declin o reprezinta decizia companiilor de a reduce bugetele pentru training, internship sau chiar alegerea de a ingheta salariile si angajarile pe o perioada nedeterminata, titreaza Wall Street Journal. (WSJ)
Insa perioada de recesiune impinge in sus cererea in alte domenii, de exemplu cursurile proiectate pentru senior managerii care vor sa invete cum sa depaseasca vremurile financiare turbulente.
Astfel, un numar considerabil de universitati cu departamente de business au incropit cursuri special adaptate acestor cereri „de criza”, unele dintre ele deja combinand informatiile clasice de economie cu rezultatele unor cercetari recente in ceea ce priveste mediul financiar actual.
Toate aceste modificari ale setului de materii vin in intampinarea cererii masive din partea celor care s-au inscris in toamna anului 2008, hotarati sa invete totul despre tactici si masuri aplicabile in conditii economice extreme.
„Vrem sa introducem in pregatirea pe managerilor informatii pe care sa le poata aplica imediat in departamentul pe care il conduc”, a declarat, pentru WSJ, Nancy Tennant, vicepresedintele departamentului de leadership si strategie al Whirlpool Corp, care trimite anual 500 de angajati sa participe la cursuri de business.
Nici anul acesta Tennant nu renunta la practica de a-si trimite angajatii la scoala. „Oamenii trebuie sa se concentreze pe ceea ce ii intereseaza. La Whirlpool ne intereseaza sa invatam si sa inovam pentru a trece mai usor prin recesiune”, a mai spus aceasta.
In aceste conditii, scolile de business lanseaza noi cursuri la foc automat. Unul dintre acestea – Cum sa ridicam IQ-ul leadership-ului – este un curs de cinci zile oferit de New York University care tinteste sa i