Romania ramane in continuare pe ultimul loc din Europa in ceea ce priveste constructia de autostrazi. In anul crizei, cu cele mai slabe investitii in infrastructura, este prevazuta doar construirea a peste 70 de kilometri de autostrazi, intr-o tara cu drumuri proaste, cu un numar dublu de masini fata de 1990 si cu un trafic de neacceptat. Va reusi Romania sa cheltuiasca banii alocati de UE pentru investitiile in infrastructura? Cati kilometri de autostrada se vor construi in urmatorii ani? Cat s-a promis si cat s-a realizat? Sorin Bota, vicepresedintele Comisiei de Buget-Finante din Senat, fostul secretar de stat in Ministerul Transporturilor in perioada 2001-2005 a discutat online cu cititorii HotNews. Cele mai interesante intrebari vor fi reluate in emisiunea Bucuresti Punkt Bonn, realizata de HotNews.ro in colaborare cu Radio Deutche Welle.
Intalnirea s-a incheiat
Pe fondul dezvoltarii economiei in ultimii ani, problema infrastructurii a devenit una cronica, lipsa autostrazilor incetinind cresterea economica si ducand la pierderea unor investitii importante, noua fabrica Daimler din Ungaria fiind doar una dintre ele.
Comparativ cu 1990, parcul auto national s-a dublat (4,5 milioane de masini acum vs 2,2 in 1990) in timp ce infrastructura s-a pastrat practic aceeasi, situatie care genereaza conditii de trafic absolut de neacceptat intr-o tara care se vrea civilizata. De la Timisoara la Bucuresti sunt 600 km, dar ai nevoie de 9 ore pentru a-i parcurge, asta in conditii normale de trafic, fara zapada, ploaie sau polei. Circulatia in interiorul oraselor este si mai dificila, nervii soferilor fiind pusi la grea incercare de eternele blocaje existente in fiecare intersectie. Tot datorita infrastructurii proaste, Romania se afla in topul european al accidentelor auto mortale, cu 749 de morti la un milion de masini, rata care este de 6 ori mai mare de