Suparat ca Dacia a inregistrat vanzari record in luna ianuarie, Tageszeitung din Berlin sare la capul masinii noastre populare. „Fara podoabe, invechita, ieftina“ o numeste autoarea Natalie Tenberg, in articolul din 25 februarie, din TAZ.de.
Dacia si-a marit de sase ori vanzarile, datorita pretului scazut si programului Rabla din Germania. Pentru Reinhard Zirpel, de la divizia nemteasca a Renault, e o victorie. Pentru altii, un afront la calitate, ideologie si politica sociala.
Pe ce-i suparat TAZ: ca, in ciuda „calitatilor“ de mai sus, Dacia are succes. Ca masina asta „banala“ da fata erei pe care-o parcurgem. Ca, in timp ce masinile mamei-Renault se prafuiesc, Dacia din Romania inunda Europa scuturata de criza. Ca acest „insotitor ieftin“ sparge piata, desi „se comporta ca furculitele de plastic, in comparatie cu tacamurile WMF“.
Mai e suparat ca Dacia Logan, intrata initial „pe cai gri“, in Germania, ulterior a prins aripi, ajutata de o reclama-traznet. E vorba de reclama cu Fidel si Che, „dam oamenilor ce au nevoie“ si „it`s time for another revolution“.
Comunista, spune TAZ, care s-a lansat ca publicatie de stanga, acum 30 de ani. Inspirata, spune lumea, care de la spotul TV umoristic a aflat ca, cu 2.500 de euro prima de rabla si cu inca pe atata, banii jos, isi poate trage in garaj o masina noua si cu toate standardele de mediu bifate.
TAZ zice ca nu. Adica, chiar daca standardele sunt indeplinite, „sigur nu-i o masina cu care sa pornesti la drum in viitor“. „Seaca“, „vehicul maruntel“, „ruda ciunga din Est“ a elegantului Renault. Cadru de reclama nu pentru o Carla Bruni, ci pentru Cindy din Marzahn (vezi video la final)
Epitetele curg garla, pe langa supararile de fond ale doamnei sau domnisoarei Tenberg: ca Franta duce zilele astea o politica economica protectionista, pe cand la VW in Ge