Scaderea numarului de clienti a fost cauzata de cresterea tarifelor la RCA cu 30-40%, pentru a face aceasta activitate mai profitabila.
Asirom, al treilea jucator din piata asigurarilor, a inregistrat in campania RCA (asigurari de raspundere civila auto obligatorie) recent incheiata o reducere cu 20% a numarului de clienti (60.000 de polite), din cauza majorarii tarifelor.
"Am pierdut multi clienti pentru ca am avut preturi mai mari cu 30-40% fata de campania precedenta, iar oamenii s-au dus la companiile cu preturi mai mici. In total, am vandut circa 240.000 de polite", a declarat Boris Schneider, directorul general al Asirom, companie detinuta de Vienna Insurance Group.
Campania RCA se desfasoara in perioada decembrie-ianuarie, cand mare parte din soferi isi reinnoiesc politele. Multi asiguratori se bazeaza pe aceste luni pentru a-si majora semnificativ afacerile si desfasoara ample campanii publicitare pentru a atrage cat mai multi clienti.
Asirom a incheiat campania RCA din acest an cu prime brute subscrise de 90-100 mil. lei (22-25 mil. euro). "Chiar daca am pierdut clienti, la nivelul primelor brute subscrise s-a inregistrat o crestere de cateva procente, deoarece a crescut prima medie. Cred ca in acest fel RCA va deveni o afacere profitabila. Pana acum pierderile din RCA nu au fost dramatice, dar am observat la timp tendinta de crestere", afirma Schneider. Seful Asirom are 45 de ani si este de origine austriaca. A preluat conducerea companiei in 2005, dupa ce a lucrat in cadrul Vienna Insurance Group.
Anul trecut Schneider si-a reinnoit contractul de management pentru inca trei ani.
Schneider spune ca, pe langa incercarea de a trece pe profit vanzarile de asigurari RCA, o alta cauza a cresterii preturilor este majorarea limitelor de despagubire. Fata de 2008, anul acesta limitele s-au dublat, ajungand la 300.000 de eur