Radu Berceanu, ministrul transporturilor, care sta o ora si jumatate pe zi in trafic din cauza lucrarilor la pasajul Baneasa, spune ca va porni un program de concesionare al autostrazilor, de circa 6-7 mld. euro, pe care il va prezenta marilor constructori europeni.
Partidul Democrat Liberal (PD-L) promitea in septembrie 2008, in cadrul programului de guvernare, ca va investi o medie anuala de 2 miliarde de euro doar in constructia de autostrazi, pentru a construi circa 836 de kilometri, in timp ce Partidul Social Democrat (PSD) promitea 1.000 de kilometri. Dupa aprobarea bugetului de catre Parlament, autostrazile au mai ramas doar cu 750 de milioane de euro, adica o treime din ce a fost promis. Ce s-a intamplat intre timp?
"Eu am avut o problema in partid cand am spus ca vom face doar 836 de kilometri pana in 2012, cand celelalte partide spuneau ca vor face peste 1.000 de kilometri. Guvernul actual ar trebui sa faca o medie a ceea ce au promis cele doua partide, adica vreo 900 de kilometri de autostrada, insa acest lucru nu se va intampla", explica ministrul transporturilor si infrastructurii, care recunoaste ca in conditiile actuale nu va reusi sa faca ceea ce a promis in campania electorala.
Potrivit programului prezentat de PD-L, anul acesta ar trebui sa fie finalizati 54 de kilometri si sa fie 574 de kilometri in executie. "Anul acesta o sa fie destul de complicat si o sa reusim sa ne apropiem de ce am promis (finalizarea a 54 km de autostrada - n.r.), dar celelalte cifre nu cred ca le vom atinge, pentru ca avem nevoie de terenuri expropriate."
Berceanu, care a mai fost ministrul transporturilor timp de opt luni intre 2006 si 2007, spune ca va face lobby la marii constructori din Europa pentru realizarea autostrazilor in concesiune, proiecte al caror cost de finantare se ridica la 7 miliarde de euro, pentru a acoperi fondurile ins