Hotărâţi să taie la sânge cheltuielile, managerii nu mai apelează la consultanţii de specialitate. Aceştia îi atenţionează: supravieţuirea nu este o formulă constructivă în management. Specialiştii în management strategic spun că trăim o criză sistemică, în care nimeni nu ştie ce-o să se întâmple. „Noţiunea de strategie în situaţia actuală este un nonsens, pentru că presupune capacitatea de a vedea în viitor. Or, nimeni nu poate face previziuni.”
Hotărâţi să taie la sânge cheltuielile, managerii nu mai apelează la consultanţii de specialitate. Aceştia îi atenţionează: supravieţuirea nu este o formulă constructivă în management.
Specialiştii în management strategic spun că trăim o criză sistemică, în care nimeni nu ştie ce-o să se întâmple. „Noţiunea de strategie în situaţia actuală este un nonsens, pentru că presupune capacitatea de a vedea în viitor. Or, nimeni nu poate face previziuni.” Adrian Stanciu, managing partner la Human Synergistics, aduce nenumărate argumente din mediul economic românesc, dar şi internaţional, pentru a-şi susţine afirmaţiile. Un lucru este cert: directorii companiilor nu sunt pregătiţi pentru furtuna care s-a abătut şi asupra României. „Managementul nostru este orientat spre coerciţie. În mod paradoxal, deşi managementul de criză se bazează pe forţă, în contextul dat este nevoie de orientare spre oameni”, explică interlocutorul nostru. Ceea ce presupune iniţiativă, flexibilitate şi asumarea răspunderii din partea angajaţilor.
Studiul efectuat de Accelera pe un eşantion de 375 de companii din România, referitor la soluţiile pe care le vor adopta în această perioadă de criză, arată că 84% din companii au optat, pe primul loc, pentru eficientizarea echipei manageriale. Bogdan Comănescu, directorul general de la Accelera, ne spune că 95,5% din respondenţi şi-au exprimat dorinţa de a introduce eficientizarea muncii pe ba