UPC, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a obtinut in acest an prima crestere neta a numarului de clienti pe cablu TV, dupa ce in ultimii doi ani a pierdut constant utilizatori, in total peste 260.000.
UPC, care avea in decembrie 2006 aproape 1,4 milioane de clienti pe cablu TV, a pierdut anul trecut pozitia de lider in favoarea RCS&RDS, care a crescut puternic printr-o strategie agresiva de preturi. Pe piata locala telecom se duce o batalie extrem de dura intre operatori, dupa ce Romtelecom si UPC au diminuat semnificativ tarifele si au lansat noi servicii, ca raspuns la preturile limita practicate de RCS&RDS. Charles Robertson, economistul-sef al ING pentru Emerging Europe, Africa si Orientul Mijlociu, remarca recent ca piata telecom este mai libera in Romania decat in Franta sau Germania.
La fel ca si Romtelecom, UPC a trecut insa printr-o restructurare majora de management si personal si a schimbat si grila de produse si preturi. Astfel, UPC si-a schimbat anul trecut aproape integral managementul, incepand cu directorul executiv, si a concediat 800 de oameni. Dupa aceste schimbari si dupa ce RCS&RDS a marit de doua ori preturile in ultimele trei luni, UPC a ajuns sa aiba cel mai ieftin abonament la cablul TV de pe piata - o situatie de neimaginat in urma cu doi ani. "Aceasta situatie demonstreaza ca in businessul asta poti sa fii si sus, si jos", comenteaza Severina Pascu, directorul financiar al UPC, faptul ca operatorul a ajuns acum mai ieftin decat RCS.
La finele lunii februarie, UPC avea 1,112 milioane clienti pe cablu TV, cu 3.900 mai multi decat la finele lui 2008. Pascu pune aceasta crestere pe seama a doi factori: scaderea tarifelor si investitiile de 40 mil. euro din 2008, in special in lansarea serviciilor de cablu digital si a recorderului digital (DVR).
UPC, unul dintre cei mai mari