Compania Unilever, producatorul detergentilor Dero si al margarinei Rama, a achizitionat inghetata Napoca de la olandezii de la Friesland Foods, tranzactie incheiata in aceasta luna si evaluata de surse din piata la mai putin de 5 mil. euro.
Tranzactia include brandul Napoca, cu vanzari de aproximativ 8 mil. euro in 2008 pe o piata estimata la 100-120 mil. euro, dar si preluarea distributiei acestor produse, inghetata fiind in continuare produsa de Napolact, companie din grupul Friesland.
Liniile de productie pentru Napoca fac parte din fabrica Napolact de la Baciu (judetul Cluj) care este una din cele mai mari unitati detinute de Friesland Foods in Romania. Circa 29 de angajati ai Napolact vor fi transferati la divizia de inghetata nou creata in cadrul Unilever.
"Inghetata reprezinta o parte importanta a Unilever si credem ca este momentul potrivit pentru a explora aceasta oportunitate si in Romania", a declarat Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe.
Unilever detine in portofoliul sau international branduri de inghetata precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto, produse care in ultimul an au fost importate si distribuite pe piata romaneasca de o companie independenta.
Unilever va prelua importul si distributia acestor produse in Romania, au precizat reprezentantii companiei.
La randul lor, reprezentantii Friesland au spus ca vanzarea Napoca permite companiei sa se concentreze pe celelalte categorii de produse lactate din portofoliu.
"Tranzactia realizata va permite managementului companiei sa se concentreze pe dezvoltarea portofoliului de produse lactate pe plan local", a declarat Ian Gearing, Managing Director al FrieslandCampina Romania.
Napolact a realizat in 2007 vanzari de 60 mil. euro, ceea ce inseamna ca divizia de inghetata reprezenta circa 15% din afacerile acestei companii.
Napolact se