O treime dintre fumători susţin că au avut cel puţin două tentative de a renunţa la această deprindere. Încercările lor au ridicat, anul trecut, la trei milioane de euro vânzările de medicamente pentru renunţarea la fumat. Deşi România este fruntaşă în clasamentul ţărilor cu cele mai „fumătoare“ populaţii, dar şi în ceea ce priveşte intenţia de a renunţa la acest viciu, piaţa medicamentelor pentru renunţarea la fumat este „microscopică“. Cel
O treime dintre fumători susţin că au avut cel puţin două tentative de a renunţa la această deprindere. Încercările lor au ridicat, anul trecut, la trei milioane de euro vânzările de medicamente pentru renunţarea la fumat.
Deşi România este fruntaşă în clasamentul ţărilor cu cele mai „fumătoare“ populaţii, dar şi în ceea ce priveşte intenţia de a renunţa la acest viciu, piaţa medicamentelor pentru renunţarea la fumat este „microscopică“. Cele trei mărci disponibile în farmacii şi-au împărţit, anul trecut, o piaţă de doar trei milioane de euro, dar, atenţie, în creştere cu 421,5% faţă de cele 589.000 de euro înregistrate în 2007, conform datelor Cegedim, compania de cercetare a pieţei farmaceutice. „Ritmul e ameţitor, dar piața e încă la un nivel microscopic“, spune Mihai Ciobanu, OTC manager la Johnson&Johnson, compania ce comercializează marca Nicorette.
Însă, cum pe piaţă sunt şi alte tipuri de produse, de la plasturi care se vând fără a fi trecut prin procesul de înregistrare ca medicament la ţigări electronice comercializate pe internet, nimeni nu poate spune cu precizie la cât se ridică în total vânzările de produse pentru renunţarea la fumat. Mai ales că nici concurenţa nu este deloc mare. „Comparând piaţa celor şase milioane de fumători cu distanţa Bucureşti – Timişoara, atunci Nicorette a ajuns în Militari. Mai avem puţin şi ieşim din Bucureşti“, descrie plastic situaţia Mihai Ciobanu. „Este o piaţă