Producătorul britanic de dulciuri Cadbury anunţă o creştere a profitului de 30%
Românii, ahtiaţi după ciocolata cu lapte
Producătorul britanic de dulciuri Cadbury a raportat o creştere a profitului în plină criză economică, o explicaţie hazlie a acestui fenomen, fiind, în opinia publicaţiei The Times, faptul că de la stres, oamenii mestecă mai multă gumă. Astfel, dacă în 2007 Cadbury obţinuse un profit de 430 de milioane de lire sterline (486,7 milioane de euro), anul trecut profitul a crescut la 559 milioane de lire sterline (632,6 milioane de euro).
Vânzările au întrecut chiar şi estimările analiştilor, care estimau un câştig 525 de milioane de lire sterline (594 de milioane de euro). În ceea ce priveşte veniturile, acestea au avansat cu 7%, la 5,38 miliarde de lire sterline (şase miliarde de euro), de la 4,7 miliarde de lire sterline (5,3 miliarde de euro), în urma impactului pozitiv al cursului de schimb. La un curs de schimb constant, creşterea veniturilor a fost de 6%, se arată în raportul finaciar al companiei.
Kandia-Excelent a ajutat la creşterea profitului pentru Cadbury
Grupul britanic, cel de-al doilea producător de dulciuri din lume, a beneficiat şi de pe urma creşterii preţurilor. Anul trecut produsele s-au scumpit cu până la 8%, din cauza creşterii costului materialelor prime. Pentru 2009, Cadbury estimează o creştere a veniturilor cu circa 4-6%. “Chiar dacă nu suntem imuni la problemele climatului economic, în această primă parte din 2009, ne aşteptăm la o creştere a veniturilor apropiată de nivelul minim al estimărilor de 4-6%”, a declarat directorul general Todd Stitzer.
Cadbury a înregistrat creşteri ale veniturilor pe toate segmentele de afaceri, respectiv ciocolată 6%, gumă de mestecat 10% şi bomboane 6%. Pe pieţele emergente, avansul veniturilor a fost de 12% anul trecut. Cadbury a cumpărat în 2007, prin