Ia să le numărăm, coane Fănică: Autostrada Soarelui - neterminată; calea ferată dintre București și Constanța - se tot lucrează de câțiva ani buni la ea; Autostrada Transilvania - patru kilometri de asfalt la dracu-n praznic, în mijlocul câmpului; pasajul Basarab - un șir de stâlpi plus niște segmente suspendate de bandă rutieră, bașca un șantier-mamut fix în mijlocul Bucureștiului, cu gropi și munți de noroi. Toate sunt proiecte majore de infrastructură — toate
Ia să le numărăm, coane Fănică: Autostrada Soarelui - neterminată; calea ferată dintre București și Constanța - se tot lucrează de câțiva ani buni la ea; Autostrada Transilvania - patru kilometri de asfalt la dracu-n praznic, în mijlocul câmpului; pasajul Basarab - un șir de stâlpi plus niște segmente suspendate de bandă rutieră, bașca un șantier-mamut fix în mijlocul Bucureștiului, cu gropi și munți de noroi. Toate sunt proiecte majore de infrastructură — toate importante, niciunul terminat. Și tot niciunul nu are măcar o perspectivă cât de cât clară de finalizare.
Ceea ce se întâmplă cu pasajul Basarab e simptomatic pentru felul în care merg lucrurile. E cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală aflat în derulare. Ar fi trebuit, cel puțin în principiu, să fie o prioritate zero pentru administrația locală. Ar fi trebuit ca situația exproprierilor să fi fost rezolvată demult. Ar fi trebuit ca regimul monumentelor istorice aflate pe traseul căii de rulare să fi fost clarificat înainte să se sape prima groapă.
Dar ar fi fost prea ușor, nu? Săptămâna trecută, CGMB a pierdut recursul în procesul cu două ONG-uri care contestaseră în instanță hotărârea prin care Consiliul declara pasajul ca fiind de utilitate publică. Două zile mai târziu, consilierii PSD au împiedicat votarea unei hotărâri prin care se solicita ajutorul Guvernului - singurul care poate, în realitate, să declare pas