- Autostrada va avea o lungime de 32 de kilometri.
- Ea va costa 163 de milioane de euro si va fi construita de joint-venture-ul FCC Construction-Astaldi.
Dupa aproape 15 ani, vin banii pentru inceperea constructiei autostrazii Arad-Timisoara. Conform Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi, tronsonul Arad-Timisoara are o lungime de 32 de kilometri si va avea opt poduri, 16 pasaje si un nod rutier. Investitia va costa 163 de milioane de euro, va fi construit de catre consortiul FCC Construction-Astaldi si va fi finalizat in 24 de luni de la inceperea lucrarilor.
Consiliul Judetean Arad a acordat in aceasta saptamana aviz favorabil pentru executia tronsonului lung de 25,4 km, care apartine judetului Arad. "Se va tine cont de traficul existent si de perspectiva ce se desfasoara pe sectorul de drum judetean in zona caruia se propun lucrari, astfel nu va fi afectata in nici un fel zona de siguranta a drumului public", a declarat Nicolae Iotcu, presedintele Consiliului Judetean Arad.
Tronsonul Arad – Timisoara incepe la nodul rutier pe care autostrada il formeaza cu DN 69, la aproximativ un kilometru de Arad, si se dezvolta in estul DN 69, pana la DJ 691 Timisoara – Lipova unde este prevazut un nod rutier care va deservi accesul pe autostrada din directia Timisoara. Lucrarile vor incepe in momentul in care vor permite conditiile meteo si vor dura doi ani, cu o perioada de garantie de inca doi ani. Municipiul Arad va avea soseaua de centura nord-sud pe traseul autostrazii si a obtinut patru coborari.
Lucrarile ar fi trebuit sa inceapa in vara anului trecut, dar au existat mai multe probleme care nu erau rezolvate. Au existat neclaritati inca de la proiectare, legate de traseu. Initial, drumul avea o structura de adancime de 50 de centimetri, care nu era specifica autostrazilor si ar fi ridicat probleme de trafic greu.