Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a ajuns la un acord cu Bechtel privind derularea contractului si programul lucrarilor la autostrada Transilvania pe anul 2009, pentru livrarea a circa 42 km de autostrada, din cei 54 km ai tronsonului dintre Turda si Gilau, pana la 15 noiembrie. In vederea urgentarii aprobarii lucrarilor suplimentare, o echipa de 3-5 ingineri de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) va fi mobilizata pe santier, incepand cu 1 martie. "In urma negocierilor, Bechtel a acceptat sa renunte la plata avansului in acest an, iar noi ne-am angajat sa asiguram finantarea si frontul de lucru cuprinzand exproprieri de terenuri, mutari de utilitati, descarcare de sarcini pentru terenurile necesare constructiei", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor. Documentul semnat ieri prevede ca platile se vor face in proportie de 50% in lei in Romania, reducandu-se astfel expunerea CNADNR la riscul valutar. Pana acum, banii se virau in euro, intr-o banca din Anglia. CNADNR va plati 66 mil. euro plus TVA reprezentand lucrari realizate si certificate in anul trecut plus 3,27 mil. euro dobanda pentru plati intarziate. De asemenea, CNADNR va plati 26,1 mil. euro plus TVA reprezentand lucrari care au putut fi certificate din cele ramase necertificate de anul trecut, suma la care nu vor mai fi percepute penalitati.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a ajuns la un acord cu Bechtel privind derularea contractului si programul lucrarilor la autostrada Transilvania pe anul 2009, pentru livrarea a circa 42 km de autostrada, din cei 54 km ai tronsonului dintre Turda si Gilau, pana la 15 noiembrie. In vederea urgentarii aprobarii lucrarilor suplimentare, o echipa de 3-5 ingineri de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) va fi mobilizata pe santier, incepand cu 1 martie.