Allianz-Tiriac, liderul pietei asigurarilor, a inregistrat anul trecut un profit operational de 47,2 mil. lei (12,8 mil. euro), in crestere cu 32% fata de anul anterior, potrivit standardelor internationale de raportare (IFRS). Calculata in euro, cresterea a fost de 20%.
Primele brute subscrise au urcat cu 12%, pana la 1.394 mil. lei (378,5 mil. euro), cota de piata a companiei fiind de aproape 16%. Afacerile pe segmentul de asigurari generale s-au ridicat la 1.277,3 mil. lei (346,8 mil. euro), cu 12% peste nivelul din anul anterior.
Profitul operational din acest segment s-a majorat cu 8%, pana la 38,6 mil. lei (10,5 mil. euro), datorita imbunatatirii ratei daunei pe asigurari auto. Pe segmentul asigurarilor generale compania si-a redus rata daunei (neta de reasigurari) de la 79,6% in 2007 la 72,9% anul trecut.
"Implementarea progresiva a programelor de segmentare a tarifelor de prime de asigurari auto pe baza profilului de risc al clientilor si a celor de administrare centralizata a daunelor a generat aceasta tendinta pozitiva a evolutiei daunalitatii portofoliului auto, opusa tendintei de crestere a ratei daunei inregistrate la nivelul pietei asigurarilor generale, si in special auto", au explicat oficialii Allianz-Tiriac.
Cea mai importanta linie de business a asiguratorului este vanzarea de polite Casco, primele brute subscrise din aceasta activitate fiind de 785 de milioane de lei (213,2 mil. euro). Fata de 2007, afacerile pe acest segment au crescut cu 13%.
Din asigurari de raspundere civila auto obligatorie (RCA) Allianz-Tiriac a inregistrat venituri din prime de 191 mil. lei (51,9 mil. euro), in crestere cu 9%.
Pe segmentul asigurarilor de bunuri si cladiri subscrierile au fost de 202 mil. lei (55 mil. euro), cu 5% mai mari decat in 2007, o treime din aceasta suma provenind din asigurari de locuinte.
Pe segmentul asigu