Ministerul Transporturilor si-a propus pentru anul acesta sa salveze somerii din constructii, care si-au pierdut locurile de munca din cauza crizei imobiliare, insa fondurile prevazute de la bugetul de stat pentru infrastructura sunt de 2,4 miliarde de lei (circa 600 mil. euro), care sunt suficiente doar pentru vopsirea si semnalizarea drumurilor existente. In aceste conditii, ce sanse vor avea proiectele de infrastructura sa deblocheze piata constructiilor inghetata in prezent din lipsa de investitii si din cauza iernii?
Jucatorii de pe piata de constructii, fie ca sunt producatori, distribuitori, furnizori de utilaje sau antreprenori generali, asteapta cu sufletul la gura sa inceapa proiectele de infrastructura, acestea fiind singura solutie de salvare a industriei, care se confrunta cu un val de someri dupa ce mai multe santiere de proiecte imobiliare au fost nevoite sa opreasca lucrarile din lipsa de finantare.
Promisiunile de la inceput de mandat ale guvernului Boc, care anuntau infrastructura drept una dintre prioritati, au determinat companiile de constructii sa anunte ca anul acesta isi vor indrepta strategia catre astfel de proiecte, insa situatia s-a schimbat dupa anuntarea bugetului, insuficient pentru continuarea investitiilor.
Anul acesta, potrivit contractelor deja semnate, ar fi trebuit sa fie in executie proiecte de autostrazi si drumuri cu sosele de centura la profil de autostrada cu o valoare de 3,2 miliarde de euro. Printre contractele deja semnate se numara autostrada Bucuresti-Ploiesti (62 km), varianta ocolitoare Sibiu (15 km), varianta ocolitoare Constanta (22 km), Autostrada Transilvania (sunt in lucru 118 km), autostrada Timisoara-Arad (32), Autostrada Cernavoda-Medgidia (19 km), largirea la patru benzi a centurii de nord a Capitalei (21 km) si largirea centurii Ploiesti (13 km).
Astfel, in urmatorii doi ani Co