Televiziunea publică vrea să dea în judecată firma care măsoară audienţele în România, pe care o bănuieşte de o „măsluire” intenţionată a acestora. Sursa: Northfoto
Televiziunea Publică a hotărât, la sfârşitul lunii trecute, să ia atitudine faţă de ceea ce consideră “măsluirea” audienţelor TV de către firma care le livrează în momentul de faţă, Growth for Knowledge (GfK) România.
Într-o şedinţă a Comitetului Director al TVR, Alexandru Sassu, preşedintele-director general al Televiziunii Publice, a afirmat că este posibil ca Societatea Română de Televiziune (SRTv) să dea în judecată compania GfK România, pe motiv că audienţele măsurate de aceasta sunt mai mici decât cele reale.
Efectul acestor diminuări intenţionate de audienţă prezentate de GfK este scăderea dramatică a veniturilor din publicitate. Astfel, încasările din publicitate ale Televiziunii Române pe anul 2008 înregistrează un recul faţă de anul precedent, 2007, când audienţele au fost măsurate de o altă firmă, TNS-AGB International. Pe ansamblu, audienţa medie anuală a TVR 1 în mediul urban a scăzut de la 311.000 telespectatori, în 2002, pe “vremea” PSD-ului şi a lui Valentin Nicolau, la 137.000 telespectatori, în 2007, iar în ultimul an, 2008, a coborât la 106.000 telespectatori, postul public situându-se, în acest fel, după Pro TV, Antena 1, Acasă TV şi Realitatea TV.
“Există interese puternice ca TVR-ul să înregistreze audienţe mai mici, ca să piardă publicitate. Această publicitate este foarte dorită, în contextul actual, şi este evident că, în acest caz, ea se duce spre altcineva”, consideră Cătălin Dumitru, responsabil cu comunicarea al Televiziunii Publice, consilier al PDG-ului Sassu.
Măsurătorile, efectuate doar în 600 de gospodării
Gfk România, care a preluat măsurarea audienţelor de la începutul anului trecut,