COMUNICAT DE PRESĂ
Ziua Portului Constanţa la Budapesta – 26 februarie
Potenţialul Portului Constanţa şi al transportului pe Dunăre între ţările central europene şi zona Mării Negre, Orientul Mijlociu şi Orientul Îndepărtat a fost subliniat, ieri, la Budapesta, în cadrul Zilei Portului Constanţa, eveniment ajuns la a treia ediţie în capitala Ungariei şi organizat de Compania Naţională “Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa.
În prezenţa a 200 de reprezentanţi la nivel de management ai companiilor de transport ungare, ai Ambasadei României la Budapesta, a presei ungare, Portul Constanţa şi-a prezentat atuurile, investiţiile recente şi proiectele de viitor.
În ultimii ani, traficul între România şi Ungaria a fost în continuă dezvoltare: în 2008 tranzitul maritim a înregistrat 1.161.258 tone faţă de 971.440 tone în 2007, iar tranzitul fluvial a fost de 1.807.270 tone în 2008, faţă de 1.335.896 tone în 2007.
Anul trecut, ponderea mărfurilor tranzitate au reprezentat-o cerealele, minereurile de fier, echipamentele şi produsele metalice.
În 2008, prin port au fost operate 61,8 milioane tone, situând Constanţa între primele zece porturi europene din punct de vedere al volumului de marfă.
Directorul comercial al Companiei Naţionale “Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa, Andreea Nistor, a subliniat însă faptul că potenţialul de dezvoltare a transportului pe Dunăre între Ungaria şi Portul Constanţa este în creştere.
“Ungaria poate utiliza Portul Constanţa ca o poartă comercială pentru traficul de mărfuri care are ca punct de plecare şi destinaţie ţările din Orientul Îndepărtat. Localizarea Portului Constanţa la intersecţia rutelor comerciale din Europa Centrală cu cele din Federaţia Rusă, Asia Centrală şi Transcaucaz este un atu important pentru partenerii noştri, creând, deasemenea, conexiuni excelen