Dupa cresteri de pana la 90% in 2008, realizate de unii dintre producatorii de materiale de panouri termoizolante prezenti pe piata din Romania, anul acesta se anunta plin de incertitudine, iar cuvantul de ordine printre toti jucatorii din piata este consolidarea afacerii, prin concentrarea atentiei asupra eficientei si productivitatii liniilor de productie.
Companiile de profil vor renunta anul acesta la investitii de amploare in extinderea capacitatilor de productie si nu sunt excluse posibile falimente sau preluari de societati, in contextul in care intr-un scenariu optimist piata panourilor termoizolante se va pastra la nivelul lui 2008.
Primele estimari pentru anul trecut arata ca piata panourilor termoizolante a ajuns la un volum de 10 milioane de metri patrati, valoarea acesteia ridicandu-se la peste 160 de milioane de euro. Fata de 2007, piata a inregistrat un avans de aproximativ 17%, pe fondul boomului imobiliar din prima parte a anului, insa cresterea a fost puternic afectata de contractia industriei de constructii din ultimul trimestru al anului trecut.
Pentru acest an, un scenariu optimist vizeaza pastrarea pietei la nivelul din 2008, in cel mai rau caz insa, piata de profil ar putea inregistra o scadere de aproximativ 30%, pe fondul incetinirii sectorului imobiliar, afectat puternic de criza financiara, prin ingreunarea accesului la finantare.
Corectia pietei s-ar putea datora reducerii numarului de constructii rezidentiale, iar scaderea consumului in acest sens ar putea fi compensata de cresterea ponderii constructiilor nerezidentiale si logistice. Majoritatea producatorilor considera insa ca evaluarea pietei in momentul de fata este prematura, in conditiile in care evolutia industriei imobiliare este incerta.
„Pentru 2009 scenariul optimist este pastrarea pietei la un nivel similar in conditiile in care pentru aces