Două filme româneşti sunt listate în ultimul număr al revistei franceze specializate în film „Prèmiere”. Lansate în luna februarie în cinematografele franceze, cele două producţii româneşti au aici cronici care le recomandă, sprijinindu-se însă în special pe amintirea recentelor succese ale filmului românesc în lume.
Filmul lui Horaţiu Mălăele, „Nunta mută”, intrat pe ecrane la Paris din 18 februarie, este recomandat călduros mai ales pentru partea a doua, cea desfăşurată „pe tăcute”, fiindcă prima parte este comparabilă, după criticul francez, cu filmele lui Kusturica. Totuşi, filmul e lăudat de cronicar care spune: „Toţi participanţii mănâncă, dansează, râd fără un zgomot, până în momentul în care viaţa şi sărbătoarea îşi reiau drepturile. .. Dacă n-ar fi decât frumuseţea acestui moment suspendat, perfect magic, filmul îşi câştigă galoanele originalităţii şi merită timpul investit”.
Cealaltă producţie românească, „Picnic”, în regia lui Adrian Sitaru, este cotată de cronicarul francez drept „o poveste interesantă”, dar i se reproşează că pierde interesul publicului din cauza filmării simpliste, din unghiul camerei subiective. (C.M.)
Două filme româneşti sunt listate în ultimul număr al revistei franceze specializate în film „Prèmiere”. Lansate în luna februarie în cinematografele franceze, cele două producţii româneşti au aici cronici care le recomandă, sprijinindu-se însă în special pe amintirea recentelor succese ale filmului românesc în lume.
Filmul lui Horaţiu Mălăele, „Nunta mută”, intrat pe ecrane la Paris din 18 februarie, este recomandat călduros mai ales pentru partea a doua, cea desfăşurată „pe tăcute”, fiindcă prima parte este comparabilă, după criticul francez, cu filmele lui Kusturica. Totuşi, filmul e lăudat de cronicar care spune: „Toţi participanţii mănâncă, dansează, râd fără un zgomot, până în momentul în care viaţa şi sărb