Consiliul Director al Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA) discuta joi, 26 februarie, pentru a doua oara in tot atatea saptamani, un audit asupra felului cum sunt masurate audientele TV in Romania. Vor mai trece alte cateva zile pana cand piata media din Romania va afla cat de corect au fost masurate audientele de catre GfK Romania, in 2008.
Intarzierile vin in conditiile in care auditul ridica serioase semne de intrebare privind valabilitatea cifrelor de audienta pentru televiziunile romanesti, cifre de care depinde publicitatea alocata pe aceste posturi.
Joi, 26 februarie, are loc o a doua runda de discutii a Consiliului Director al ARMA, urmand ca la inceputul saptamanii viitoare, pe 3 martie, sa aiba loc o conferinta de presa pe aceasta tema, a afirmat pentru HotNews.ro Lucia Romaniuc, presedintele asociatiei ce reuneste zeci de posturi de televiziune, agentii si clienti de publicitate. Lucia Romaniuc a afirmat ca pana atunci nu poate oferi alte detalii pe acest subiect.
Dupa ce, in ianuarie, a circulat un audit preliminar al CESP, ARMA a primit auditul final la mijlocul lunii februarie. Dupa cateva zile, Asociatia a gazduit joi, 19 februarie, o prima runda de discutii pe marginea documentului. Auditul a fost realizat de institutia franceza CESP, care a cercetat felul cum sunt masurate audientele TV de catre GfK Romania, compania care opereaza aceste masuratori pentru ARMA de la inceputul anului trecut.
Din informatiile HotNews.ro, la sedinta din 19 februarie s-a decis reluarea discutiilor dupa o saptamana, deoarece volumul de informatii - atat auditul CESP, cat si raspunsurile GfK la problemele semnalate in document - era prea mare pentru a fi discutat intr-o singura sedinta. Participantii au optat sa astepte o analiza tehnica, in care sa fie sintetizate atat rezultatele auditului, cat si pozitia G