Henkel Romania, filiala locala a grupului german Henkel, a realizat anul trecut afaceri de 590 mil. lei (160 mil. euro), in crestere cu 25% fata de anul precedent, in timp ce profitul inainte de taxe si impozite (EBIT) a crescut cu 24% fata de 2007, pana la 31 mil. euro, majorarea fiind influentata atat de vanzarile de materiale de constructii, cat si de detergenti si produse cosmetice.
"Rezultatul este cu atat mai bun cu cat, in ultima parte a anului trecut au inceput sa se simta si in Romania efectele crizei mondiale, in special pe piata materialelor de constructii si pe piata valutara. Toate diviziile Henkel Romania - "Detergenti si produse pentru curatat", "Produse cosmetice", "Adezivi Tehnologii" - au avut o contributie importanta la acest rezultat", afirma reprezentantii Henkel.
In cadrul diviziei de adezivi, cele mai vandute marci au fost Ceresit, Thomsit, Loctite, Teroson si Moment, iar pentru divizia de detergenti, cele mai cautate produse au fost Bref, Clin, Persil, Pur si Silan. In ceea ce priveste produsele cosmetice s-au evidentiat - prin prisma volumului de vanzari nete - produsele din gamele Palette, Taft, Schauma si Fa, potrivit datelor companiei. Subsidiara de pe piata romaneasca s-a clasat pe locul patru in functie de avansul vanzarilor in cadrul celor 32 de tari gestionate de Henkel Central Eastern Europe, dupa Rusia, Ucraina si Bulgaria.
"Suntem increzatori in perspectivele de crestere pe termen lung ale afacerii Henkel din regiunea Europei Centrale si de Est", a declarat GŸnter Thumser, presedintele Henkel CEE, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 2,5 miliarde de euro, in crestere cu 13% fata de anul precedent. Contributia diviziilor in cadrul vanzarilor din Europa Centrala si de Est este de 44% pentru detergenti, 43% reprezinta adezivi si tehnologii si 13% sunt cosmeticele.
Henkel Romania, companie infii