Cei care vor să ajungă la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” (Otopeni) fără a trece prin calvarul de pe DN1 vor putea apela de săptămâna viitoare la tren.
Subsecretarul de stat de la Transporturi, Constantin Axinia, a declarat ieri că începând cu 4 martie un tren tip Săgeată Albastră va circula de la Gara de Nord spre Otopeni, durata unei călătorii fiind de aproximativ 45 de minute. Linia ferată va urma ruta Bucureşti Triaj - Mogoşoaia şi va avea punctul final la patru kilometri de Gara Baloteşti şi ceva mai mult de un kilometru de aeroport, pe un pod vechi. De acolo, pasagerii vor fi preluaţi de autobuze.
Pe porţiunea Bucureşti-Mogoşoaia, în urma unor lucrări de modernizare, restricţia de circulaţie, iniţial de 30 kilometri pe oră, a fost modificată la 50 de kilometri pe oră, fiind posibil să se ajungă, în viitor, la 80 km/oră. În prezent, CFR SA, compania care are în administrare calea ferată, lucrează la instalarea stâlpilor de iluminat, la crearea peronului şi la construirea unor scări care să permită accesul călătorilor în staţia de autobuz. Potrivit unor surse din minister, CFR Călători a încheiat un contract pe o perioadă determinată cu o firmă care să asigure transportul pasagerilor de la punctul de oprire până la aeroport.
Preţul unui bilet, care va acoperi şi transportul cu autobuzul, va fi de 6 lei. Potrivit directorului de calitate al aeroportului Otopeni, la nivel european aproximativ 16% dintre pasageri folosesc trenul pentru a ajunge din oraş la avion.
Variantă ieftină de conectare a aeroportului cu oraşul