Cele mai mari cinci agentii de turism de pe piata, Happy Tour, Paralela 45, Eximtur, Aerotravel si Marshal Turism, au realizat anul trecut vanzari cumulate de aproape 207 milioane de euro, jumatate din incasari provenind din vanzarea de bilete de avion.
Cele cinci companii realizeaza aproape 25% din veniturile generate anual de cele 2.500 de agentii de turism din Romania, potrivit unei analize realizate de ZF.
Datele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si cele ale jucatorilor din domeniu arata ca valoarea totala a pietei agentiilor de turism este de 700-800 mil. euro si include activitati de incoming (aducerea de turisti straini), outgoing (vacantele turistilor romani), ticketing (vanzare de bilete de avion), turism intern, conferinte sau evenimente de business.
Happy Tour, Paralela 45, Eximtur, Aerotravel si Marshal Turism au raportat la Ministerul de Finante afaceri cumulate de 176 de milioane de euro in anul 2007, ceea ce inseamna ca anul trecut vanzarile acestora s-au majorat cu circa 14%.
Topul agentiilor de turism este condus ca si anul trecut de Happy Tour, agentie preluata la sfarsitul anului 2007 de fondul de investitii spaniol GED Eastern Fund II, parte a companiei spaniole GED Capital Management.
Agentia de turism a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 50-51 de milioane, mai mult cu aproape 10% fata de anul anterior, dar sub estimarile anuntate care prezentau venituri cu 5 milioane de euro mai mari.
"Deocamdata nu sunt disponibile date legate de profitul net obtinut anul trecut, dar acesta va fi in crestere fata de cele 2 milioane de euro raportate in 2007", a declarat Gabriel Ionescu, noul director al agentiei Happy Tour.
In plus, Ionescu anticipeaza pentru anul in curs o crestere cu 5% a vanzarilor ca urmare a faptului ca clientii companii isi vor reduce bugetele de calatorie in conte