Jan Kolimar, noul sef regional al Nokia, crede ca in Romania sunt oportunitati pe vanzarea de telefoane mobile scumpe si pe serviciile online.
Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, mizeaza pe reorientarea catre servicii online asociate mobilelor, in incercarea de a revitaliza vanzarile in Europa pe fondul situatiei economice dificile.
"Obiectivul nostru este sa ne indepartam treptat de businessul de vanzari hardware si sa ne orientam catre servicii si solutii; sa incepem sa ne educam utilizatorii sa activeze si sa foloseasca functii precum Nokia Maps sau Music Store si sa uite de specificatiile legate de megapixeli sau gigabytes", a declarat pentru ZF Jan Kolimar, directorul general al Nokia pentru regiunea Europei Centrale si de Est.
Compania se va axa, de asemenea, pe lansarea si promovarea mai agresiva a terminalelor nou lansate, in incercarea de a determina clientii sa isi inlocuiasca mai rapid telefoanele existente.
"Vedem o serie de oportunitati in accelerarea vanzarilor de mobile din gama de top in Romania, dar si pe partea de servicii online " harti, jocuri, muzica, e-mail", a spus Kolimar. El a precizat ca Nokia ar putea lansa versiuni localizate ale acestor servicii incepand cu 2010.
Finlandezii au lansat pana acum magazinul online de muzica, spre exemplu, in 14 tari. Lansarea implica semnarea unor contracte cu reprezentantele locale ale principalelor case de discuri "EMI, Warner, Sony BMG si Universal" un proces indelungat ce intarzie lansarea pe piata locala si a magazinului Apple iTunes.
Kolimar spune ca, desi Nokia are pus la punct portofoliul de produse si a elaborat o strategie de criza, compania nu poate tine pasul cu schimbarile rapide dictate de criza financiara.
"Am cooperat indeaproape cu partenerii din retail pentru a putea intelege comportamentul consumato