Imbuteliatorul Apemin Tusnad, unul dintre cei mai mari zece jucatori pe piata bauturilor non-alcoolice, estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor in volum cu 5-10% fata de 2008, in linie cu avansul segmentului de apa minerala previzionat de companie.
Afacerile companiei s-au majorat anul trecut cu 14% fata de 2007, pana la 50,2 milioane de lei (13,6 milioane de euro), insa profitul a inregistrat un declin fata de valoarea raportata in anul anterior, de aproape 0,9 milioane de euro.
"Profitul net a fost in scadere ca urmare a efectelor financiar-contabile a investitiilor realizate de companie in anul precedent si a pierderilor inregistrate pe fondul turbulentelor economice", a declarat Balazs Becsi Zsolt, directorul general al Apemin Tusnad.
Cresterile de costuri s-au resimtit anul trecut in special in ratele la creditele bancare si in achizitionarea materiilor prime utilizate pentru ambalaje, a precizat Balazs.
In ultimii doi ani, compania a investit circa 7 mil. euro in linii noi de imbuteliere, o parte din aceasta suma fiind atrasa de la banci.
Cea mai recenta investitie in productie realizata de companie a vizat intrarea pe segmentul sucurilor plate, cu bautura "De Fructe". Astfel, la jumatatea lui 2008 Apemin Tusnad a finalizat instalarea unei linii de imbuteliere a sucurilor in fabrica sa din judetul Harghita, in urma unei investitii de un milion de euro.
In 2007, compania atacase si segmentul nectarurilor si al sucurilor juice 100% prin importul si distributia unei marci bulgaresti, Florina.
Reprezentantii Apemin Tusnad au mai spus ca nu sunt planificate investitii in productie in acest an.
"Oricum nu ne pregateam pentru investitii majore in acest an, iar acum in contextul crizei economice chiar o sa amanam achizitiile de noi tehnologii. Bugetul nostru pe 2009 prevede totusi o serie de investitii, in primul r