Confruntată cu o competiţie ascuţită mai ales pe segmentul business, unde BlackBerry şi telefoanele Windows Mobile câştigă teren, Nokia contraatacă cu cele mai bune arme, pe segmentul consumer. Preluând o reţetă deja verificată de Apple, cu iPhone şi iTunes, cel mai mare producător de telefoane mobile va lansa, inclusiv pe piaţa românească, două servicii de tip magazin virtual, Comes With Music şi Ovi Store, primul pentru muzică, al doilea pentru aplicaţii. De asemenea, no
Confruntată cu o competiţie ascuţită mai ales pe segmentul business, unde BlackBerry şi telefoanele Windows Mobile câştigă teren, Nokia contraatacă cu cele mai bune arme, pe segmentul consumer.
Preluând o reţetă deja verificată de Apple, cu iPhone şi iTunes, cel mai mare producător de telefoane mobile va lansa, inclusiv pe piaţa românească, două servicii de tip magazin virtual, Comes With Music şi Ovi Store, primul pentru muzică, al doilea pentru aplicaţii. De asemenea, noile servicii de mesagerie electronică nu vor fi destinate doar segmentului business. Şi fiindcă netbook-urile sunt la modă, producătorul a anunţat lansarea unui laptop sub brand propriu.
Capital a discutat pe aceste teme cu Jan Kolimar, General Managel Nokia Central Europe, responsabil cu ativitatea companiei pe pieţele din Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia şi România.
CAPITAL: De ce a simţit Nokia nevoia să schimbe structura organizaţională în zona Europei Centrale şi de Est şi de ce v-a ales pe dvs să-i conduceţi activitatea?
Jan Kolimar: În câteva zile se vor împlini 10 ani de când sunt la Nokia, unde am început la 1 martie 1999. Pentru cinci ani am fost general manager în Slovacia, unde am pus bazele reprezentanţei, aşa cum a făcut Radu Cozma aici, în România. După aceea am trecut pe poziţia de director de vânzări în Rusia, iar după doi ani petrecuţi acolo m-am mutat din nou, am devenit responsa