Aldis Calarasi, unul dintre cei mai mari producatori de mezeluri, a incheiat anul trecut cu afaceri de 103 mil. euro din productia de mezeluri, in crestere cu 14% fata de 2007, prin intrarea pe noi segmente de piata.
"Cresterea inregistrata in 2008 a fost datorata atat introducerii unui nou segment, de convinience food (n.red. - semipreparate), cat si cresterii vanzarilor pe partea de produse refrigerate", a declarat George Naghi, presedintele si actionarul majoritar al Aldis Calarasi.
Aldis a intrat pe segmentul semipreparatelor in cursul anului trecut, printre clienti aflandu-se atat lanturile internationale de magazine Kaufland si Metro, cat si propria retea de retail.
In prima luna a acestui an, Aldis a inregistrat o stagnare a vanzarilor fata de rezultatele obtinute in ianuarie 2008, pe fondul scaderii vanzarilor de mezeluri la nivelul pietei si a puterii de cumparare a consumatorilor. In februarie insa, Naghi declara ca Aldis a reluat trendul de cresetere, vanzarile de mezeluri ale producatorului din Calarasi inregistrand un avans de 8% in primele saptamani ale acestei luni, fata de aceeasi perioada din 2008.
"In 2009, deoarece avem o productie diversificata si mare parte a investitiilor finalizate la jumatatea anului trecut vor fi exploatate la maxim abia anul acesta, asteptam o crestere de 15% pentru businessul de mezeluri. La nivel de grup, afacerile Aldis s-au ridicat in 2008 la 120 de milioane de euro, urmand ca anul acesta sa creasca cu aproximativ 20%", a estimat Naghi.
Aceasta inseamna ca la finalul acestui an, cifra de afaceri realizata din vanzarea de mezeluri va trece de 118 milioane de euro, segment pe care producatorul din Calarasi detine 18% cota de piata, in timp ce la nivel de grup afacerile Aldis vor ajunge la 140 de milioane de euro.
Grupul Aldis este format din companiile Aldis (cu activitati in abato