Numai doi proprietari de maşini s-au plâns anul acesta la Protecţia Consumatorului de pro-blemele pe care le-au avut la service-uri auto. Unii craioveni consideră că eventualele sesizări ar fi depuse de pomană.
Plângerile înregistrate în acest an la Protecţia Consumatorului împotriva unor service-uri auto au fost depuse în luna februarie, una de un cetăţean din Segarcea, iar alta de un craiovean. Primul dintre aceştia a sesizat Protecţia Consumatorului după ce „la fiecare ieşire din service am constatat că problemele nu au fost remediate“, după cum se arată în plângere. Proprietarul, având maşina în garanţie, a sesizat reprezentanţa că motorul scotea zgomote ciudate, portierele spate nu se închideau corespunzător, iar anvelopele maşinii se uzaseră pe margini. După intervenţia reprezentanţilor Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorului (IRPC), problema portierelor a fost rezolvată, dar testul asupra motorului nu a găsit vreo problemă, iar doljeanul în cauză trebuie să îşi schimbe singur cauciucurile, căci acestea nu intră în garanţie decât în cazul în care există defecte de fabricaţie.
Dovezi, nu declaraţii
Cea de-a doua plângere se referea la problemele pe care le-a avut un craiovean la motorul maşinii după un schimb de filtre şi alte consumabile la un service local, potrivit reprezentanţilor IRPC Dolj. Protecţia Consumatorului Dolj a decis că plângerea este imposibil de rezolvat din cauza faptului că proprietarul în cauză nu a putut pune la dispoziţie documentele cerute de inspectori. Cu alte cuvinte, nu a avut dovezi că a efectuat reparaţiile.
„În cazul unei reparaţii a maşinii, service-ul trebuie să emită un deviz de lucrări, o factură şi garanţia pentru lucrare. Consumatorul trebuie să vină la noi cu astfel de documente dacă are o nemulţumire. Pe declaraţii este foarte greu de dovedit“, a explicat Petrică Dumi