Tara noastra este aproape inexistenta pentru marii vanzatori de vacante.
Pe site-urile agentiilor de turism prestigioase din Marea Britanie, Germania sau Franta nu exista aproape deloc oferte pentru tara noastra. Prin comparatie insa, Bulgaria este prezenta cu sute de pachete de vacanta, atat la mare, cat si la munte, la preturi mai mult decat atractive. De ce stam atat de prost intr-un domeniu care aduce tarilor din jurul nostru venituri consistente? Raspunsul l-am primit de la Cordy Griffiths, reprezentantul portalului turistic britanic Expedia, care ne-a explicat intr-un limbaj diplomatic criteriile dupa care selecteaza ofertele turistice de peste tot din lume: "Principala conditie ca o destinatie sa devina disponibila pe Expedia este oferirea celor mai bune conditii de cazare si de calatorie pentru clientii nostri".
Daca nu poti fi gasit pe internet, practic, nu existi. Aceasta este regula dupa care functioneaza in prezent turismul mondial. Marii operatori care vand vacante peste tot in lume isi promoveaza ofertele, in primul rand, in mediul virtual, acolo unde acestea pot fi descoperite si procesate cel mai rapid de eventualii clienti. Din pacate, Romania este o prezenta mai mult decat neglijabila pe paginile virtuale ale marilor agentii de turism occidentale care trimit anual milioane de turisti spre diferite locuri din intreaga lume. Doar Poiana Brasov este recomandata britanicilor de catre o agentie de turism online, in timp ce Bulgaria are mai multe destinatii montane cu zeci de statiuni si hoteluri. Mai mult, occidentalii aleg litoralul bulgaresc in detrimentul celui romanesc, deoarece pentru acesta din urma nu exista oferte.
Promovarea in Europa, gratis
Inainte de orice, trebuie mentionat ca nu am luat in calcul turismul de afaceri sau pe cel de tranzit, ci turismul organizat, care ofera "la pachet" transport, cazare