Brett Crittenden, specialistul care are încredere în vinul românesc, spune că doar cei cu pasiune au succes în lumea vinului. România ar putea avea o poveste de succes în lumea vinului, dacă ar urma exemplul Australiei. Cu peste 30 de ani experienţă în industria vinului, Brett Crittenden este unul dintre cei mai mare specialişti oenologi ai planetei, fiind de peste 25 de ani judecător senior internaţional.
În această săptămână, a venit la Cluj pentru prima dată, pentru o degustare a două case de vinuri, Guigal din Franţa şi Yalumba din Australia, pentru prima fiind brand ambassador. A văzut pe viu selecţia de vinuri a magazinului Vino Vero, la alegerea căreia a contribuit în mare măsură. „Am vrut un echilibru între mărci binecunoscute, „superstaruri moderne” şi descoperiri interesante din lumea întreagă”, caracterizează Brett selecţia de vinuri.
Românii au început să fie văzuţi în afară
Brett vede România ca şi una dintre ţările care a început să aprecieze vinul, chiar dacă o lungă perioadă am fost, precum Rusia, consumatori exclusiv ai vinurilor produse la noi, având o „perspectivă globală obturată”. Ca şi o regulă generală, Brett crede că producătorii internaţionali din România au vinuri de o calitate „foarte, foarte bună”. Partea dificilă este însă că preţurile sunt destul de ridicate, un lucru pe care-l consideră însă normal, pentru că oamenii apreciază calitatea.
De curând, a observat o creştere a interesului faţă de vinul din România. „Chiar săptămâna trecută, unul dintre marii cumpărători din Anglia a fost să deguste toate vinurile româneşti şi s-a arătat interesat să cumpere nişte vinuri pentru magazinele din Anglia”, povesteşte oenologul. Spune totuşi că, în ciuda vinurilor extraordinare originare din România, sunt şi foarte multe vinuri de o calitate medie spre slabă.
Un succes repetabil