In premiera nationala, in judetul Mures se doreste implementarea unui sistem pilot, de informatizare a activitatii de stare civila.
Reprezentantii serviciului de Stare Civila de pe raza judetului Mures au participat in data de 25 martie la o instruire cu privire la pregatirea profesionala a acestora, pregatire care a cuprins detalii referitoare la noua procedura de arhivare a datelor tuturor persoanelor din judetul Mures, de la certificate de nastere, de casatorie si pana la certificatul de deces. ”Este un proiect pilot, in premiera nationala, in sensul ca se introduce varianta elctronica in activitatea de stare civila, pe langa cea manuala cum a fost din 1895 incoace. Dorim sa scurtam perioada de operare a mentiunilor si a oricarui act legat de starea civila,” a declarat Ioan Ilies, directorul Directiei Judetene de Evidenta a Persoanelor Mures. Astfel, toate activitatile de stare civila care s-au intrunit de la 1 ianuarie si pana in prezent se vor introduce pe calculator, concomitent cu introducerea tuturor actelor de stare civila incheiate din anul 1950 incoace.
“Totul este pus pe calculator, numai oamenii nu sunt”
“Ideea acestui program apartine colectivului de la Evidenta Persoanelor, pentru ca, daca ne uitam la toata activitatea din tara, mai putin activitatea serviciului de stare civila, totul este pus pe calculator. De la registre agricole, resurse umane, animale, tot felul de vietuitoare, numai oamenii nu sunt. Si atunci am zis ca, pentru a avea acces mai usor si la solicitarea diferitelor organe, sa nu mai rasfoim registrele, ci sa accesam programul, iar in cateva secunde sa avem datele persoanelor,” a continuat Ilies. Pentru ca datele persoanelor sa ramana strict secrete, programul este codat iar fiecare reprezentant al serviciului de stare civila din judet va beneficia de o parola. “Asa, in cateva clipe cel din Stanceni va putea c