Reprezentantii ministerului Transporturilor au anuntat ca au in plan pentru acest an realizarea, cu prioritate, a 30 de kilometri din Autostrada Bucuresti-Brasov, desi in doi ani de la inaugurarea lucrarilor nu a fost asfaltat nici un metru de drum. Singura portiune pe care la ora actuala se lucreaza se afla intre kilometrul 54 si kilometrul 60 al viitoarei autostrazi. Situatia din teren se pare ca va incurca socotelile oficialilor de vreme ce exproprierile nu au fost finalizate, iar constructorii reclama faptul ca sunt incurcati in realizarea lucrarilor de terenuri, imobile si parcele de paduri cu situatie juridica neclarificata.
Criza economico-financiara a adus si schimbari ale pozitiei proprietarilor de terenuri care acum nu doresc sa se mai judece cu statul si au coborat pretentiile, insa solicita imperativ plata banilor pentru exproprieri, despagubiri care nu au mai venit de luni de zile. "Vreau banii pe terenul luat, la valoarea de anul trecut. Nu doresc sa ma mai judec cu statul pentru ca nu are rost. Terenul mi-a fost luat acum cinci luni, se lucreaza pe el, dar eu nu am primit nici o letcaie", ne-a spus un localnic din stefanestii de Jos.
Autostrada Bucuresti-Brasov este proiectata sa aiba o lungime de 164 de kilometri si este impartita in patru tronsoane. Pana in prezent s-au desfasurat unele lucrari de decopertare, fundatii, excavatii si umpluturi doar pe primul tronson, pe mici portiuni, intre Bucuresti si Ploiesti.
La aproape doi ani de la demararea lucrarilor la Autostrada Bucuresti-Brasov, nici un metru de drum, din totalul de 164 de kilometri, nu a fost inca asfaltat. Recent, oficialii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) au anuntat ca lucrarile la primul tronson al Autostrazii Bucuresti-Brasov vor fi abordate cu prioritate in acest an, umand sa se finalizeze 30 de kilometri, dar si in aceasta situatie s