Carlos Slim Helu, cel de-al doilea cel mai bogat om al planetei, sta departe de ochii presei, desi isi investeste banii in sectorul media din Statele Unite.
Intr-o zi, toamna trecuta, Carlos Slim Helu, cel mai bogat mexican, invitase zeci de jurnalisti straini la pranz, iar dupa o serie de intrebari referitoare la trendul afacerilor, un jurnalist a facut presiuni asupra lui pentru a afla cum se simte un om care are atatia bani intr-o tara unde ceilalti duc o lupta continua pentru supravietuire, scrie International Herald Tribune.
Slim i-a dat replica acelui jurnalist aparand modul in care isi administreaza el vastul imperiu de afaceri. Raspunsul sau scurt si tonul aspru au fost menite sa sugereze ca acest gen de intrebari nu era potrivit.
Miliardarul a investit 250 mil. dolari (197 mil. euro) in unul dintre cele mai influente ziare americane, The New York Times, suma pentru care va primi o dobanda de 14%, si garantii convertibile in actiuni in cadrul publisherului ziarului.
In septembrie 2008 el a cumparat o participatie de 6,4% (actiuni comune) in cadrul The New York Times Company si a devenit cel mai important actionar independent - ce nu are legaturi de orice fel cu proprietarii, familia Sulzberger. El investeste bani intr-o serie de companii de televiziune si presa scrisa si spune ca prevede un viitor stralucit acelor companii media care se adapteaza continuu la conditiile economice.
In momentul in care stirile din presa se concentreaza asupra sa, el da impresia ca doreste sa fie lasat in pace, sa poata face bani in liniste. Un cititor de ziare fidel al ceea ce el numeste "generatia hartiei", Slim spune ca vede cum cititorii se reorienteaza catre stirile online, trend ce a provocat companiilor de presa probleme severe, in lupta lor de a se mentine in cursa. El face o corelatie intre acestea si com-paniile de transport de la in