"Ne-am pregătit încă din noiembrie să înfruntăm un an mai complicat"
Bugetele de PR ar putea proveni din cele ale publicităţiiChiar dacă piaţa de publicitate din România va fi afectată de criza financiară, într-o măsură mai mică sau mai mare, The Group, cel mai mare grup de publicitate autohton, în funcţie de cifra de afaceri din 2007, este optimist şi în acelaşi timp pregătit pentru a face faţă provocărilor pe care acest an le va aduce. "Noi, la The Group, ne-am pregătit încă din luna noiembrie să înfruntăm un an mai complicat", a declarat pentru Curierul Naţional, Mihaela Nicola, Chief Executive Officer al The group."Am renunţat la capricii"Totodată, aceasta a mai spus că "sigur resimţim, prin prisma clienţilor noştri un regres la începutul anului 2009, dar noi avem o structură foarte suplă, n-am avut niciodată aparat amplu administrativ, nici ierarhii stufoase şi nici proceduri birocratice ineficiente". Astfel, The Group nu a fost nevoit să renunţe la oameni şi nicisalariile acestora nu au fost afectate. În schimb, "am renunţat la capricii, dar acestea au oricum un caracter facultativ, suntem mai dinamici, mai lipsiţi de constrângeri şi deci mai flexibili", susţine Mihaela Nicola."Aşadar privim cu precauţie, dar relaxat perioada care urmează", a concluzionat oficialul grupului. În ceea ce priveşte cota de piaţă, obiectivul The Group din acest an este de a înregistra un avans, chiar dacă cifrele industriei scad. "Aşadar, am putea înregistra o cifra de afaceri similară cu cea a anului 2008, dar acest lucru să coincidă cu o cotă sporită de piaţă", a mai spus reprezentantul agenţiei.Piaţa de publicitate s-ar putea reduce cu 20%"Piaţa de publicitate, respectiv investiţia în media, deja afectată de «liniştea» înregistrată în ianuarie şi februarie ar putea fi cu aproximativ 20% mai redusă decât cea a anului 2008, dar industria de PR creşte semnificativ", consideră M