Fiind totuşi inginer cu acte, lui Cioculeţ îi place să deschidă mai multe "şantiere" de lucru.
"A fost o perioadă senzaţională de opt ani, cu Moţu Pittiş, care era un spirit, un spectacol în sine", spune Mircea Vintilă
În 1986, Mircea Vintilă a făcut la Teatrul Bulandra, împreună cu Florian Pittiş, spectacolul de muzică şi poezie "Faţă în faţă cu lumea". "Şantierul" a funcţionat un an şi s-a bucurat de un real succes. "Era coadă, trebuia să-ţi faci rezervare cu mult timp înainte, fiindcă biletele se vindeau imediat. Era un spectacol total – spune Marius Baţu. Cioculeţ îmi povestea cum stătea alături de Moţu la uşă şi rupeau biletele celor care intrau. Să te duci la spectacol şi să-i vezi pe artişti la bilete... Sau jucând table pe scenă! Publicul intra şi mulţi oameni se întorceau, crezând că repetă... Ei, de fapt, aşteptau ca lumea să-şi ocupe locurile în sală şi, neavând, chipurile, altă treabă, jucau table. Bineînţeles, totul era regizat!"
UN SPIRIT ÎN SINE. În 1992, "inginerul" Mircea Vintilă a scos primul disc de după Revoluţie, "Nu trântiţi uşa!", realizat împreună cu Pittiş. Discul a fost orchestrat de Mircea Baniciu şi de Vlady Cnejevici. Următorul "şantier" deschis de Ciocu a fost, în 1993, Pasărea Colibri.
"Timp de zece ani, a fost cel mai popular grup din România, cu vânzări de discuri, spectacole şi turnee de excepţie. Pasărea Colibri era, de fapt, un spectacol complex, compus din spectacolele fiecăruia dintre noi – povestea Mircea Vintilă acum câţiva ani. Şi eu, şi Moţu Pittiş, şi Mircea Baniciu aveam stiluri distincte, personalităţi artistice pregnante şi, mai ales, lungi cariere în spate. Şi asta ne-a ţinut împreună zece ani. A fost o perioadă senzaţională de opt ani, cu Moţu Pittiş, care era un spirit, un spectacol în sine. După care, firesc, şi spectacolul Păsării Colibri a obosit. Cel