Toţi marii furnizori de materiale de construcţii au înregistrat, pe timp de criză, creşteri ale vânzărilor de peste 20%. Estimările pentru acest an prevăd stagnări ale cifrelor de afaceri. Aceasta nu va afecta, însă, politica de extindere a companiilor, care au alocat bugete serioase în acest scop. Arabesque, liderul acestei pieţe, nu a ratat anul trecut decât cu puţin targetul de creştere. Compania a raportat vânzări cu 22,2% mai mari decât în anul precedent, faţă de 25% cât îşi propuseseră la începutul anului trecut.
Practic, au vândut cu 100 de milioane de euro mai mult, ajungând la un nivel de 550 de milioane de euro. Acest rezultat s-a datorat extinderii, dar şi freneziei din prima parte a anului în ceea ce priveşte achiziţia de materiale de construcţii. Ambient îşi stabilise drept target un avans de 20% până la 240 milioane de euro, mizând pe cartea aceleiaşi extinderi.
Dedeman a crescut cu 35%, însă au bifat un nivel similar de vânzări, de 250 de milioane de euro. Faţă de estimările de la începutul anului au evoluat într-un ritm de două ori mai rapid. Şi aici, s-a făcut resimţit efectul lansării de noi magazine.
Arabesque, centre noi în patru oraşe
Compania Dedeman este decisă ca în 2009 să nu rateze nici un prilej în drumul său spre cucerire teritorială. Evoluţia pozitivă de anul trecut a avut la bază extinderea suprafeţei de vânzare cu 17.500 metri pătraţi prin deschiderea de două noi mari magazine la Constanţa şi Botoşani. În prima jumătate a acestui an, vor fi finalizate lucrările la alte trei magazine în Bucureşti, Buzău şi Iaşi.
„Până la finele acestui an, vom deschide un al patrulea magazin Dedeman, ajungând astfel la 16 uintăţi. Am demarat demersuri pentru autorizarea lucrărilor de construire pentru alte opt locaţii, în oraşe în care avem achiziţionate terenuri. Decizia de demar