- Diverse - nr. 267 / 3 Martie, 2009 Saptamana trecuta a inceput prost pentru aviatia civila mondiala datorita accidentului aviatic de la Amsterdam, unde aeronava Boeing 737-800, apartinand operatorului Turkish Airlines, s-a prabusit la 600 m de pista Aeroportului Schipold. Parca pentru a nu face nota discordanta, tot saptamana trecuta, aviatia civila din Romania, pe langa frecusurile aproape zilnice produse de operatorii low - cost precum Wizzair, a incheiat-o intr-o nota mai optimista. Sambata, 28 martie, aeronava ATR 42, apartinand operatorului aerian TAROM, a aterizat pe Aeroportul "Transilvania" Targu-Mures, intrucat aeroportul de destinatie din Sibiu era inchis din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. In acelasi timp si in aceleasi imprejurari, aeronava Boeing 373-500, apartinand operatorului aerian Blue Air, a efectuat zboruri deasupra Sibiului, asteptand realizarea conditiilor minime de aterizare. Nu din aceleasi motive, dar la aceleasi date, aeronava de tip SAAB 2000, apartinand operatorului aerian Carpat Air, a efectuat "zbor de asteptare" in zona Aeroportului Timisoara, cautand sa scoata trenul de aterizare intepenit la botul avionului. In cele din urma, la apropierea limitei de combustibil, s-a decis aterizarea fortata pe Aeroportul Timisoara, dupa realizarea cu autospecialele PSI pe o portiune din pista a "patului" de spuma speciala. Totul s-a incheiat cu bine pentru cei 46 de pasageri si patru persoane din echipaj, prin conlucrarea intr-o reala echipa dintre echipaj si comitetul de criza. Ce se mai intampla in Mures? In semn de interes si responsabilitate in asigurarea conditiilor de siguranta si securitate aeroportuara, autoritatile publice locale din judetul Mures participa, astazi, 3 martie, la evaluarea necesarului de suport al Aeroportului "Transilvania" Targu-Mures. Primordial sunt verificate faptic stadiile de realizare a obiectiv